make up - sotning

publicerat i Make up & hårstyling;
Godkväll på er !
ikv va det en sån här kväll
då de kliar i fingrarna om att få sminka
så det är va jag har gjort ikv
så jag tänkte visa er hur det blev
Nu har jag inte vara alldeles för noga
gjorde de för skojj skull, så jag vet att det inte är den
bästa sminkningen men här får ni :)



Formen ser inte allt för bra ut nu när
jag knäppt kort i en konstig vingel och halv ''kikar''
Detta va en lila/svart sotning




Sen denna gul/gröna sotning,
vilket framhäver min ögonfärg bra !
Va inte allt för noga som sagt så ta hänsyn till det !

Dessa penslar använde jag mig av
  • Penseln längs till vänster använde jag för att skapa formen på sotningen.
  • Den 2:a använde jag samt för eyeliner och att lättare komma åt under ögonen
  • Den 3:e använde jag för basen över hela ögonlocket och måla silver/vitt under ögonbryn
  • Och sist med inte mins, den 4:e penseln för att sudda ut sotningen så det inte blir den där skarpa kanten när man formar !

    Tack !
    PUSS & KRAM !

/ - s,w

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Ewa:

Tyckte att det såg jättebra ut jag du är så duktig hur går det med jobb?Kram.

Kommentera inlägget här :