Ögronbryns time !

publicerat i ;

Förlåt för att ja kommer skriva det här sent men wallander är ju så jävla bra även o man sett den 100 ggr !

Men ja ha sett många som fösöker måla sina ögonbryn eller noppa dom fast dom ha noppa helt fel och det är ett hål i ögonbrynet, eller som målar från ögonhålan ner till tinningen , när men ni förstår?
så ska de väl inte se ut, eller om du tkr de så gör de , men här har ni hur de ska se ut.

Här har ni en bild på hur ett ögonryn ska se ut hur man kollar.


tjockleken bestämmer man väl helt själv men just böjjen och vart ögonbrynet ska börja och sluta!
När man går en linje när man ska hålla på med sånt här med utseende så upptäcker man mer, nu är det inte så att jag kollar efter fel på alla , verkligen inte det är bara de som sticker ut, man ska få göra som man vill se ut som man vill visst ? jag säger bara hur ett ögonryn ska se ut och mina åsikter de ja stör mig på!

Fylla i ögonbryn med penna.

Ha rätt färg på pennan så nära man kan komma.
Dom vanligaste färgerna man ha på ögonbryn är
svart, blond ellermörkbrunt. och det hittar man ju färger till.
Blond ska ha en ljus brun penna så man kan framhäva ögonbrynet.
MEN det ska ska se bra ut i helheten mot hårfärg och så .

Hur man målar ögonbrynen.

Nu har ni det, man målar från där ögonvrån börjar, till snett ut från slutet av ögat som ni ser på bilden.
jag kan tycka attt det är snyggt att ha en böjj där ''
V:et '' är alltså att det blir runt där V:et är ist för ett V .
men bara det går upp där de ska gå upp så spelar det ingen roll.
måla inte i för hårt, fyll i löst så att det ser så verkligt ut som möjligt, det får inte vra för skarpt för så syns de.
Jag målar i mina fylliga så att de syns, men jag måste säga att de blir snyggt och ja är nöjd nu med dom.

Kan ju säga att det finns även Mallar för att måla ögonbryn jag har inte testat det men är det bra ?nåon?

Nu ser ni hur man kan få ett snyggt ögonbryn, det var allt från mig.

Sen måste ja säga att ögnbryn gör en stor verkan på utseendet.
När ja var mindre hade ja väldigt tjocka och stora ögonbryn tills min kusin noppa dom och varje person påpeka att det var ngt som va annolunda och alla såg attt de va ögonbrynen, jag fick ett snyggare ansikte helt enkelt aae jag var jätte nöjd, mina lärare sa att ja va jätte fin och jag bara mådde !

Jag har inte så mycket mer att tilllägga just nu.
Några funderingar så skriv gärna :)

Puss och godnatt på er !

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av -:

När du själv en gång i tiden hade såna målade, fula ögonbryn som du beskriver här borde du inte få uttala dig...

2:a kommentar, skriven , av Lisa:

Alltså finns det ens ett rätt eller fel hur man noppar eller målar sina ögonbryn? Det är väl ändå så man noppar/målar som man vill ha dom?

3:e kommentar, skriven , av Susanne:

HAHA, jag älskar folk som vågar vara kaxiga under namnet anonym!

Kommentera inlägget här :