En blomma i afrikas öken.

publicerat i Min dag;
En blomma i afrikas öken.

Waris Diries från Somalien och Liya Kebede från Etiopien.

Jag har kollat på den här filmen som heter
''en blomma i afrikas öken''
och det kan vara den bästa filmen jag någonsinn sett!
den var gripande,känslig,sorglig,så otroligt braa film!
Den har ett budskap och bäst av allt är att det är en sann historia.

Som 5-åring blir Waris Dirie omskuren, och som 13-åring blir in bortgift. Det är inte så konstigt att den tonåriga somaliska flickan flyr till Europa. Hon lever under en tid på Londons gator som en illegal invandrare, tills en barmhärtig kvinna erbjuder henne vänskap och tak över huvudet. Efter ett tag får hon jobb på en snabbmatsrestaurang där en modefotograf faller för hennes exotiska utseende. Waris förvandling till internationell toppmodell kan börja.
Och mycket mer, ni som inte har sett filmen, kolla på den !
jag har inga ord för denna kvinna mer än att jag ser upp tilll henne högt,
och ni som sett filmen kanske förstår vad jag inte får sagt
och ni andra kolla på den så förstår ni !


Kommentera inlägget här :