från botten till toppen

publicerat i Min dag;
I augusti flyttade jag och mattias till kramfors då han kommit in på brandmansutbildning här.
Jag hade inget jobb och i lilla kramfors finns inte allt för stort utbud med jobb, men tänkte att det löser sig, så jag gick arbetslös i ungefär 3 månader.
Vi satt en kväll och kollade runt på jobb i sollefteå,kramfors och härnösand (de närmaste städerna) när jag fick ett samtal om ett vikariat på gymnasiskolan här i kramfors, på samma linje som jag gick i gymnasiet, och tackade givetvis JA, att vara lärare var något jag aldrig hade tänk att bli, men man kan inte säga 
Alla jobb är svår i början innan man har kommit in i det, och att stå där framme inför klasser kändes ganska sjukt för man har alltid suttit där dom sitter.
I januari fick jag heltid på skolan och jag kunde inte vara gladare, allt ordnade sig äntligen. 
Det här med att vara lärare är ett utav det roligaste jag gjort, jag tycker så mycket om att jobba med människor och allt som har med skönhet att göra, så det är ett perfekt jobb.
Sen att jag får lära ut allt jag kan till mina elever och se att dom lär sig något är fantastiskt, och att jag fick de bästa kollegorna på köpet med. 
Jag undervisar i makeup, naglar samt försäljning&marknadsföring.
Så jag mer än nöjd med hur allt blev från att vara arbetslös till gymnasielärare.
Jag startade ett eget företag i augusti/september, Sofies nagelstudio för att göra det jag älskar så klart men att ha något att göra när jag inte hade något annat jobb, men att skapa en kundkrets var inte det lättaste, men nu efter 7 månader så har jag min lilla kundkrets och ett heltidsjobb på det, och det funkar jätte bra.
Jag jobbar från 8-16 på gymnasiet och från 16 och framåt på salongen.
Jag sitter på salongen oftast måndagar,onsdagar och fredagar, då hon jag hyr av sitter tisdagar och torsdagar.
Men i salongen ska de göras om så vi båda kan sitta där samtidigt så man inte behöver enas om vissa dagar.
 
Det var en lång sammanfattning om vad som hänt, om jag hade varit bättre på att blogga så hade den inte blivit så här lång men nu är jag på gång igen.
Här kommer ni se lite om mina jobb jag gjort, och vad som händer här i kramfors hos mig :)
 
Ha det bra så länge! :)
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av svärmor:

Kram kram!

Svar: Kram!
Sofie Wennstrand

2:a kommentar, skriven , av Therese:

Åh så kul att det går så bra för dig. Är så glad för din skull, du är superduktig. Kram

Svar: Tack snälla Therese :) hoppas allt är bra med er! Kram!!
Sofie Wennstrand

Kommentera inlägget här :