att tycka synd om sig själv..

publicerat i Min dag;
Att livet är så jobbigt, att en pojkvän har gjort slut, eller
att man inte får ett jobb, eller att ens mamma säger att du inte får gå på den festen osv.
HALLÅ !?
vad är det, jag tycker inte om dom som tycker synd om sig själv för såna här skitsaker
nu to jag upp exempel, självklart man blir ledsen och arg om sånt här händer, men det är inte så att livet går under?
att man inte kan fortsätta leva, att man vill döö, eller gå och sätta sig instäng!
DET HJÄLPER INTE DIG SJÄLV !?
gör något åt det istället !
jag tycker inte synd om mig själv, för jag och du har SJÄLV satt sig i denna sitts, vi har själv orsakat något som gjort att detta hände ? eller?
och jag säger inte att man inte får tycka synd om sig själv, eller att det är så, jag säger bara att dessa skitsaker som jag tog upp som exempel.
så kommentera inte det.
exempel; barnen i afrika, dom som blir våldtagen, eller dom som inte får någon mat..
DOM kan tycka synd om sig själv, och alla andra tycker också synd om dem, för detta ska inte få ske !
jag ville bara skriva av mig, att man inte ska vara så egoistisk om det gäller sådana skitsaker som dessa saker jag skrev längst upp i inlägget.
jag kanske ha fel, men det är så jag känner.
Och som jag sa, det är inte kul att ens pojkvän kanske ha gjort slut, eller att man inte kan göra de och de och lalala,
men det är INGET i gemförelse med vad som egentligen händer i världen,
suck it up ! och gör något åt det ist!
JAG MÅR BRA, självklart finns det saker som är jobbigt, men man kan göra något åt det!
Anledningen till varför jag tog upp detta, var för att jag läste expressen och aftonbladet och alla dessa tidningar och läser detta hemska som händer runt om oss i världen, och jag sitter och ledsen över att jag inte har något jobb, eller allt som händer runt om mig just nu som jag tycker är jobbigt,
men det är ju INGET imot det som egentligen jag ska tycka är jobbigt..
man behöver inte må dåligt, se det positiva i livet, och vad du kan göra för att må bättre, och inte sitta i den sitts du gör. gå vidare tex.
NUU har jag inget mer att säga , jag ville bara skriva av mig, och det finns argument som man kan motsätta, men gör det då , men jag kommer inte att svara, för det är så jag känner faktiskt !
happyface, dom ler , men inte jag fast jag har det så mycket bättre än dessa barn, och det
mår jag dåligt över, fyfan så egoistitsk, och jag vet jag kan inte gämföra mig så , för det vet ja att folk säger, men SKITSAMMA, mår fortfarande dåligt över det.
och detta är bara sjukt.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av emma:

Så jävla bra skrivit !!!!

Så stolt över dina värderingar :)

<3

Kommentera inlägget här :